יום רביעי, 16 ביוני 2010

פיטי פיט- שחור השפם אימת שבעת הימים






כבר ציינתי בבלוגים קודמים את חביתי לקומיקס אירופי, וכשאני מתכוון לקומיקס אירופי, אני מתכוון בעיקר לקומיקס שמגיע מהמדינות דוברות הצרפתית, צרפת, בלגיה ושויץ.
אלא שמעט מאוד קומיקס מארצות אלה מתורגם לעברית, יש כבובן את אסטריקס וטינטין המצוינים, שמתורגמים באופן קבוע לעברית. לאחרונה נוסף עוד ספר של טינטין- "יהלום הזמרת".
אבל פרט לאסטריקס וטינטין ההיצע נמוך, בעבר תרגמו קומיקס צרפתי (לצורך העניין גם בלגיה ושויץ כלולות), כמו ריק הושה ודן קופר, שלא החזיקו מעמד ליותר מכמה ספרים (או חוברות בפורמט הראשון של הוצאת מ.מזרחי), יצא ספר אחד של יקרי, קומיקס נהדר של השויצרים דריב וז'וב. היו כמה ספרים של הדרדסים, כמובן לאור הצלחת הסדרה ובוודאי היו גם אחרים. מלבד אלה פורסמו קומיקס מאירופה במגזיני קומיקס כמו "בוקי" המצויין שהתפרסם בשנות השבעים ופרסם קומיקס איכותי מארצות רבות (ולקראת הסוף גם הרבה קומיקס זול וירוד).
בשנים האחרונות יצא הקומיקס טיטוף, לו הקדשתי טור בעבר ו"פרספוליס" המצוין של מרג'אן סטראפי.
פיטי פיט הוא קומיקס בלגי מאת הפרנץ בויסינק ואדי ריזק כותב וצייר קומיקס ותיקים. הקומיקס פיטי פיט, נכתב לא בצרפתית אלא דווקא בהולנדית תחת השם 'Brammetje Bram' והפיע במגזיני הקומיקס ההולנדיים- Sjors , Pep ו- Eppo . פיטי פיט הוא השם שניתן לו בגרסא הגרמנית של הקומיקס.
החוברת עצמה עוסקת בפיטי פיט, ילד מעיירת חוף עלומת שם אי שם באירופה, שנקלע איכשהו, עם חתולו, לספינתו של שודד הים האימתני, שחור הזקן, שמסייע בהעברתה של נסיכה ענוגה אל חתנה המיועד. במהלך הספר קורות להם הרפתקאות משעשעות רבות, עד הסוף הטוב.
הספר הוא מז'אנר ההרפתקה ההומוריסטי, הסיפור משעשע למדי. שודדי הים מזכירים מאוד את שודדי הים של ספרי אסטריקס, כל אחד בעל תכונה אחת בולטת משלו. במיוחד, שודד הים הסיני שם-פו שמבלבל בין ר' ל-ל' כמו שודד הים האפריקני באסטריקס שמבלבל בין ר' ל-ע'. יש שימוש רב במוטיבים מסיפורי שודדי ים קלאסיים כמו אי המטמון ודומיו. סגנון הציור בספר הוא סגנון חלק וקריקטורי במידה, הציורים צבעוניים והפורמט הוא פורמט אלבום- סגנון אירופי קלאסי.
הספר יצא בהוצאה הקטנה "בלום קומיקס", לה זה הקומיקס המתורגם הראשון, נקווה שיביא איתו ספרים נוספים מהסדרה ומסדרות נוספות.

בשורה התחתונה אהבתי את הספר וממליץ בחום.
השם: פיטי פיט- שחור השפם אימת שבעת הימים
יוצרים: בויסנק וריזאק
ארץ מקור: בלגיה/הולנד
שפת מקור הולנדית (פלמית)
הוצאה: בלום קומיקס
מחיר נקוב: 64 ש"ח
עדכון: קישור למאמר של אלי אשד על תרגומי פיטי פיט:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה